Stadionul Municipal Cluj Arena

Cine crede că stadioanele nu se vizitează, face o gravă eroare. Acum câțiva ani, de exemplu, aflați la Belgrad, am ținut să vizităm stadioanele fraților inamici Steaua Roșie și Partizan (la Partizan doar magazinul de suveniruri). La Barcelona, stadionul legendarului club este o destinație obligatorie iar muzeul său este al doilea cel mai vizitat din întreaga Spanie (după Prado)! Am păstrat o amintire de neuitat și am avut ocazia să vedem și echipament al ai noștrilor Gică Hagi sau Gică Popescu.
Revenind pe meleagurile noastre, după părerea mea există doar două stadioane care merită vizitate: Arena Națională și Stadionul Municipal Cluj Arena. Deocamdată. Sper ca în viitor și Craiova sau Timișoara să aibă  stadioane ultramoderne, pentru că merită.
Țin să precizez că tendința asta de a spune "Național Arena" mi se pare o barbarie semantică. Și "Cluj Arena" mă cam zgârie pe urechi, dar în fine, pare a fi denumirea oficială.
Am auzit din presă că fostul stadion Ion Moina a fost reconsturit și a ieșit foarte frumos, al doilea stadion remarcabil din  România, după București. Auzind că se poate și vizita, nu am ezitat.
Se face tur ghidat. Am fost duși întâi în tribune, de unde am admirat stadionul în toată splendoarea. Peluza era impecabilă, dar m-a impresionat mai ales șarpanta din oțel, pe care am și fotografiat-o cu un succes relativ, din cauza soarelui foarte puternic. După ce am mers la nivelul gazonului, am trecut la vizitarea diverselor spații: birouri, loje, bar sportiv și chiar o sală de conferințe. Barul și sala pot fi închiriate pentru tot felul de evenimente și constituie o posibilă sursă de venit pentru municipalitate, o inițiativă modernă în sfârșit venită și la noi. Am fost foarte plăcut impresionați. Sper ca stadionul să facă să se vorbească de el în viitoarele competiții sportive.

The Cluj Arena Stadium

If you think stadiums are not for visiting, think again. A few years ago, while in Belgrade, we absolutely wanted to visit the stadiums of enemy brothers Red Star and Partizan (only the souvenir shop of the latter). Then in Barcelona, we were part of the many visitors of the stadium and club. The F.C. Barcelona museum is the second most visited in Spain, after the Prado. We were delighted ourselves to see tons of trophies and sports gear of the greatest footballers, including Romanians Gică Hagi or Gică Popescu.
In Romania there are just two stadiums worth visiting, for the moment: the National Arena in Bucharest and the Cluj Arena. We heard about the brand new stadium in Cluj and when we learned that it can be visited, there was no hesitation.
There visit is in the form of a guided tour. We got to see the stands, the pitch and all the interior stuff as well: offices, lounges, the sports bar and the conference room. The bar and the conference room can be rented and it's great that this modern idea found its way in Cluj. We were impressed and we only hope that great sports triumph shall grace the arena in the near future. 







 

Comentarii