Biserica fortificată Saschiz

Când am trecut prima dată prin Saschiz în 2010, biserica fortificată săsească era închisă pentru restaurare, așadar nu am putut-o vizita, urcând în schimb să vedem cetatea țărănească de pe deal. În 2012 lucrările erau gata și era obligatoriu să oprim să vizităm acest obiectiv clasat în lista patrimoniului universal UNESCO. 
Este o biserică hală, impresionantă prin mările, dar cu decorații interioare relativ simple. Alte biserici au panouri de lemn pictate sau chiar altare mai mari și mai bogat lucrate. Ca și la Cloașterful vecin, am urcat în mansardă, însă structura din bârne de lemn nu mi-a făcut o impresie la fel de puternică. 
Turnul clopotniță, asemănător turnului cu ceas din Sighișoara, nu poate fi vizitat din păcate și pare a avea nevoie de o consilidare. 
Cel mai mult este de apreciat starea impecabilă de conservare, precum și punctul de informare turistică de lângă.

The Saschiz Fortified Church

When we first passed in Saschiz in 2010 the church was closed for restoration works, so we had to be content with a visit to the peasant fortress on the hill. In 2012 the works were completed so we had to stop and see this UNESCO World Heritage listed landmark. 
It is a hall type church of impressive size but with a comparatively simply decorated interior. Some other churches have painted wooden panels or larger and more elaborate altars. Like in neighboring Cloașterf, we went in the attic to admire the wooden structure, which I also found to be simpler. 
The bell tower, similar to the clock tower in Sighișoara, cannot be visited, unfortunately, and it seems to need some major restoration. 
We really appreciated the excellent condition the church is in, as well as the information center next to it. 













Comentarii

  1. Lucrari inutile si urate la fatada ... au distrus patina si nu stiu de ce. Adica stiu, lucrari decontate.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu-i așa? Nu mi-a făcut o impresie prea bună, nici nu am prea avut ce să scriu. Fiecare biserică are ceva special, la Saschiz nu am identificat acel ceva. Poate o urcare în turn, pe viitor. Turnul cred că este adevărata vedetă în cazul de față deci trebuie să aibă grijă de el.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu