Muzeul Memorial "Iosif Vulcan"

Din păcate nu am avut ocazia de a vizita Muzeul Memorial "Iosif Vulcan" de la Oradea, deși l-am pândit în orele de deschidere, într-o duminică, programul fiind marți, joi și sâmbătă între orele 10 și 15 și miercuri, vineri și duminică între orele 10 - 14 și 16 - 18. Din păcate, muzeul era închis. Am fost destul de contrariat, dar asta a fost. Totuși, din informațiile culese de pe net, mi se pare un muzeu destul de interesant și despre asta doresc să spun câteva cuvinte, iar postarea va fi actualizată cu ocazia unei viitoare vizite la Oradea. Sunt tare curios să admir și interioarele muzeului.

Casa în care este găzduit muzeul, în care Iosif Vulcan a trăit între anii 1896 și 1906, îmi place foarte mult, pentru că se întinde ostentativ pe un singur nivel, cu opt ferestre la stradă. Este genul de casă care la București, dacă nu e monument istoric, e rasă de pe fața pământului pentru a se construi un bloc.

Iosif Vulcan (1841 - 1907), scriitor și publicist român, este cunoscut mai ales ca întemeietorul revistei "Familia", organ de presă esențial pentru răspândirea culturii românești în Transilvania secolului 19.




Comentarii